6 Ağustos 2010 Cuma

YÜZ FOTOĞRAFLARI 'NİYE HER ŞEYİ ANLATIYORSUNUZ?'


İnsanın 5 duyusu her şeyi ele veriyor. Gözleri kalbinin ta içini yansıtırken, koku duyusu da hormanel etkileri harekete geçirmeye başlıyor.
Kulak vasıtası ile duyduğumuz seslerde duygularımızda etkili olurken anlaşmanın en önemli unsurunu oluşturuyor.  

Doğal yaşamın gereği olarak ta birçok şeyi zevkle yememizi sağlayan tat organımız mevcut. Bunların hepsi bizi tanımlayan, görsel çerçeve içinde sunan yüzümüzün içerisinde, sadece dokunma duyumuz geniş bir alana yayılmış durumda.

Bebekler bile bir insanı kokusuyla birlikte en çok yüzünden ve oluşturduğu yüz şekillerinden algılar. Ben insanların yüzüne bakmayı ve orada anlam aramayı seviyorum. Bu yüzün sadece gözlerine değil her hattına, her mimiğine bakmak. Örneğin bir dudak kıvrımı, bir kaşın yukarıda seyir etmesi  vs. gibi.

Seviyorum leeeenn ben yüzleri. Kısa zamanda gerçekleştirmek istediğim bir şey de var. Köy’ümde yaşayan tüm yaşlıların saf yüz profillerini çekmek. İnanıyorum ki onlar bana çok şey anımsatacak ve öğretecek.  En kısa zamanda yapıcam bunu, sizde hem hatıra hem anlam oluşturması için böyle bir çalışmaya girişebilirsiniz. Son zamanlarda facebook’ta gördüğüm yüz profil fotoğrafları var. Fotoğrafçılar hem kendi alanlarının gelişimi hem de FACITY.COM adlı siteye eklemek için böyle bir çalışmaya girişmiş durumdalar. Hoş görsellerin ortaya çıktığı gibi rötuşsuz hallerde dikkat çekiyor. Hem saf hem güzel ; ) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder