28 Eylül 2010 Salı

İLETİŞİM ÇAĞI


İnsanların mağara duvarlarına yazdığı yazılarla başlayan çalışmalar günümüzde şekil değiştirerek elle tutulmayan ama bir pencere yardımıyla görülebilen bir özelliğe büründü. Artık elimize bir kalem alıp, yazmak yerine bilgisayarın karşısına geçip tuşların sesi eşliğinde bir şeyler yazıyoruz, çiziyoruz veya oluşturuyoruz. Kısacası iletişim çağının en önemli aracı olan bilgisayarın nimetlerinden faydalanıyoruz.

Uzmanların görüşüne göre de; bu dijital mecranın faydaları yadsınamayacak kadar fazla iken, insan iletişimi, yani karşılıklı diyalog ve sosyal birlikteliğin de giderek azalmasında en önemli etken. Yinede taşıdığı hızlılık, ulaşılabilirlik ve alanının çok geniş olması gibi özellikler onu vazgeçilmez yapıyor.
Son dönemlerde en çok bahsedilen dijital mecraya ilişkin konulardan biri de sosyal medya. Peki, nedir bu sosyal medya?

Sosyal medyayı belki isim olarak ne olduğunu bilmesek bile, yakından tanıdığımız ve içinde var olup, uyguladığımız bir sistem. Sosyal medya, bireylerin Facebook, Twitter, Myspace gibi alanlarda profil oluşturması, diğer kullanıcıları eklemesi ve birbirine ilişkin bağlantıları görmesine izin veren web tabanlı bir hizmettir. Sosyal mecraları oluşturanda içindeki kişiler, yani bizleriz.
Bu ağlara milyonlarca kişi kayıt olmakta ve zamanının birçoğunu bu alanda geçirmektedir. Bu zaman içerisinde paylaşılan yazılar, görseller, videolar ve birçok uygulama internetin hızlı bir mecra olmasıyla birleşerek paylaşımı kolaylaştırmaktadır. Bu hızlılık ve mecranın bu kadar büyük olması en çok markaların ilgisindedir. Çünkü markalar veya kurumlar bu mecralar sayesinde tüketicilerine ulaşıp ürünleri hakkında bilgi verebilirler. Örneğin bir ayakkabı mağazası yaptığı bir promosyon, davet veya uygulama çalışmasını bu alanlarda duyurabilir.

Sosyal medyada yer almak kolay fakat oradaki sayıca çok büyük olan kitleleri etkilemek yaratıcılık işidir ve zordur. Öncelikle bu mecraları iyi tanımak ve nasıl var olmak istediğimizi iyi kavramak gerekiyor. Öncelikle şirket olarak sosyal medyada ne yapmak istediğimize karar vermeliyiz. Örneğin: Bir bayram kampanyası için çocukları eğlendirmeye yönelik gerçekleştireceğimiz bir çalışmayı mı duyurmak istiyoruz? Yoksa genel olarak, internete girildiğinde belirli özellikler arandığında kendi ürününün çıkmasını mı? Bunların hepsi yapılan iletişim çalışmaları ile birlikte danışman ajanslarla belirleniyor.
Sosyal medyaya ilişkin en önemlisi, bu kavrama yabancı olmadan gerekli atılımları bir an önce yapmak. Çünkü teknoloji ve çağ hızla değişiyor. Sizde hemen bir sosyal ağa üye olun ve ürünlerinizi, kurumunuzu tanıtmaya başlayın. Biraz çabuk olun ama çağ bitiyor.

Dijital mecrada karşılaşmak dileğiyle…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder