Sosyal medyada var olan çeşitlilik, duygularımızın daha iyi yansıtılmasına olanak sağlar. Örneğin; Bir konu hakkında bilgi vermek istediğimizde yanına konulan video, resim, grafik gibi çeşitli uygulamalarla konunun derinliği ve ispatı sağlanabilir.
Bireylerin sosyal medyayı kullanım amaçları belirli konularla çeşitlenirken şirketler bu konuda daha derinlemesine ve kendileri için olumlu sonuç yaratması amacıyla daha farklı yöntem ve taktiklerle çalışmalarını gerçekleştirmekte ve sosyal medyada yer almaktadır.

İnsanlar ve şirketler seslerini duyurmak için sosyal medyayı kullanıyor. Hem ucuz olan bu mecra insanlara ulaşma konusunda da hızlı. Örneğin; Amerika da bir uçak kazasında kurtulan halkın fotoğrafının, oranın yakınından geçen bir kişi tarafından çekilmesi ve dünyaya şu başlıkla gönderilmesi “Akıllara durgunluk verecek uçak kazasının ardında kahraman bir pilot ve onun talimatlarını paniğe kapılmadan uygulayan 150 yolcu çıktı.” Pilotun kahraman olarak bir anda sosyal medya aracılığı ile ilan edilmesine ve duyurulmasına yardımcı oldu.

Sosyal medyalar gazete, televizyon ve film gibi geleneksel medyalardan farklıklar gösterirler.
Sosyal medya ve geleneksel medya arsındaki farkları tanımlamaya yardımcı olacak özellikler kullanılan yönteme göre farklılıklar gösterebilir. Bu özelliklerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz:
Erişim - Hem geleneksel medya hem de sosyal medya teknolojileri herkesin genel bir kitleye erişebilmesine olanak tanır.
Erişilebilirlik - Geleneksel medya için üretim yapmak genellikle özel şirketlerin ve hükümetlerin sahipliğindedir; sosyal medya araçları genel olarak herkes tarafından az veya hiç maliyetle kullanılabilir.
Kullanılırlık - Geleneksel medya üretimi çoğunlukla uzmanlaşılmış yetenekler ve eğitim gerektirmektedir. Çoğu sosyal medya için bu geçerli değildir veya bazı durumlarda yetenekler tamamen değişmiş ve yenidir, yani herkes üretimde bulunabilir.
Yenilik – Geleneksel medya iletişimlerinde meydana gelen zaman farkı (günler, haftalar, hatta aylar) anında etki ve tepkisi olan sosyal medya ile kıyaslandığında uzun olabilmektedir (Tepkilerin zaman aralığına katılımcılar karar verir). Geleneksel medya da sosyal medya araçlarına adapte olmaktadır, dolayısıyla yakın zamanda bu farklılık ortadan kalkacaktır.
Kalıcılık - Geleneksel medya yaratıldıktan sonra değiştirilemez (bir dergi makalesi basıldıktan ve dağıtıldıktan sonra aynı makale üzerinde değişiklik yapılamaz), oysa sosyal medya yorumlar veya yeniden düzenlemeyle anında değiştirilebilir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder