Sosyal medyada var olan çeşitlilik, duygularımızın daha iyi yansıtılmasına olanak sağlar. Örneğin; Bir konu hakkında bilgi vermek istediğimizde yanına konulan video, resim, grafik gibi çeşitli uygulamalarla konunun derinliği ve ispatı sağlanabilir.
Bireylerin sosyal medyayı kullanım amaçları belirli konularla çeşitlenirken şirketler bu konuda daha derinlemesine ve kendileri için olumlu sonuç yaratması amacıyla daha farklı yöntem ve taktiklerle çalışmalarını gerçekleştirmekte ve sosyal medyada yer almaktadır.
Bu taktikleri uygulayan ve test eden kişiler Dijital Pr uzmanlarıdır. Belirli ölçüt değerlendirmelere göre yapılan çalışmalar markanın aktif biçimde sosyal medyada yer almasını sağlamaktadır. Örneğin; Kahve dünyasının çok kısa zaman öncesinde yer alan, sevgililer gününe özel olarak facebook aracılığı ile gönderdiği çikolata fotoğraflarıyla, kişilerin kendilerini foto üzerinde tack(işaret)’lemelerini isteyerek çeşitli hediyeler göndereceklerini belirtmiştir. Bu duyurum karşısında birçok kişi fotoğrafta kendisini işaretleyerek (hatta işaretleme sayısının bitmesi kadar yoğun olacak şekilde) kendi ana sayfasında çıkmasına olanak vermiş. Buda bir anda birçok kişiye ulaşmayı sağlamış ve canınızın isteyeceği hoşlukta olan görsellerin insanları etkilemesi sağlanmıştır. Sonuç olarak “kahve dünya”sı güzel ve tadılmak istenen bir algı yaratmıştır. Büyük ihtimalle de satışlarında da artış olmuştur. (Bu çalışmaya katıldığım gün eğer bulunduğum yerde “Kahve Dünyası” olsaydı hemen soluğu orada alırdım).
İnsanlar ve şirketler seslerini duyurmak için sosyal medyayı kullanıyor. Hem ucuz olan bu mecra insanlara ulaşma konusunda da hızlı. Örneğin; Amerika da bir uçak kazasında kurtulan halkın fotoğrafının, oranın yakınından geçen bir kişi tarafından çekilmesi ve dünyaya şu başlıkla gönderilmesi “Akıllara durgunluk verecek uçak kazasının ardında kahraman bir pilot ve onun talimatlarını paniğe kapılmadan uygulayan 150 yolcu çıktı.” Pilotun kahraman olarak bir anda sosyal medya aracılığı ile ilan edilmesine ve duyurulmasına yardımcı oldu.
Çok kısa bir zaman önce Yenirakı’nında yaptığı “yeni iletişim devi” kampanyası sosyal medyanın ne kadar aktif olarak etkili ve eğlenceli şekilde kullanıldığını gösteriyor.
Sosyal medyalar gazete, televizyon ve film gibi geleneksel medyalardan farklıklar gösterirler.
Sosyal medya ve geleneksel medya arsındaki farkları tanımlamaya yardımcı olacak özellikler kullanılan yönteme göre farklılıklar gösterebilir. Bu özelliklerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz:
Erişim - Hem geleneksel medya hem de sosyal medya teknolojileri herkesin genel bir kitleye erişebilmesine olanak tanır.
Erişilebilirlik - Geleneksel medya için üretim yapmak genellikle özel şirketlerin ve hükümetlerin sahipliğindedir; sosyal medya araçları genel olarak herkes tarafından az veya hiç maliyetle kullanılabilir.
Kullanılırlık - Geleneksel medya üretimi çoğunlukla uzmanlaşılmış yetenekler ve eğitim gerektirmektedir. Çoğu sosyal medya için bu geçerli değildir veya bazı durumlarda yetenekler tamamen değişmiş ve yenidir, yani herkes üretimde bulunabilir.
Yenilik – Geleneksel medya iletişimlerinde meydana gelen zaman farkı (günler, haftalar, hatta aylar) anında etki ve tepkisi olan sosyal medya ile kıyaslandığında uzun olabilmektedir (Tepkilerin zaman aralığına katılımcılar karar verir). Geleneksel medya da sosyal medya araçlarına adapte olmaktadır, dolayısıyla yakın zamanda bu farklılık ortadan kalkacaktır.
Kalıcılık - Geleneksel medya yaratıldıktan sonra değiştirilemez (bir dergi makalesi basıldıktan ve dağıtıldıktan sonra aynı makale üzerinde değişiklik yapılamaz), oysa sosyal medya yorumlar veya yeniden düzenlemeyle anında değiştirilebilir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder