13 Nisan 2010 Salı

AHMET HAŞİM

1885 yılında Bağdat'ta doğan şair 1894 de İstanbul'a gelmiştir. Galatasaray Lisesi'nde okumuş, 1906'da buradan mezun olmuş. Sanat hayatına Galatasaray'da öğrenci iken başlamış. Hayatı boyunca da 80 kadar şiir yazıp yayınlamıştır.
En çok beyendiğim lisede defalarca okuduğumuz şiirlerinden biri "merdiven" şiiridir. Düşünüldüğünde birçok anlam ve yorumu içerisinde barındırır. Bu şiiri her okuduğumda hayatı ve yaşamı merdivene benzeterek hayal dünyasına dalarım. Hayalimde kendime bir kızarım, bir severim. Başardığım şeyler beni mutlu eder! Kaybettiğim ve "niye o zamanı boşa geçirdin?" dediğim zamanları düşününce de üzülürüm. Bu da geçen zamana karşı vayıflanmama neden olur. Öyle yada böyle geçmemeli zaman... Beni, benim ruhumu taşımalı arabasında. Beraber almalıyız keskin virajları, beraber kaldırmalıyız yolumuza düşen molozları... Kısacası merdivenleri çıkıyorum, yavaş yavaş, kendim olarak ve TADINA vara vara:))



MERDİVEN

Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden
Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak
Ve bir zaman bakacaksın semâya ağlayarak...
Sular sarardı... Yüzün perde perde solmakta
Kızıl havâları seyret ki akşam olmakta...
Eğilmiş arza, kanar, muttasıl kanar güller
Durur alev gibi dallarda kanlı bülbüller
Sular mı yandı? Neden tunca benziyor mermer?
Bu bir lisân-ı hafidir ki rûha dolmakta
Kızıl havâları seyret ki akşam olmakta...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder