9 Nisan 2010 Cuma

Reklamlarda ünlü oyuncu oynatma devri yükselişe geçti!

Cem Yılmaz deyince Türk Telekom, Seda Sayan deyince Lays, Coca Cola deyince Acun Ilıcalı der olduk. Petrol Ofisi Kadir İnanır ve Yaman karakteriyle özleşen Fırat Doğruluoğlu da bunların arasında yer almakta. Gündemde de; Garanti Bankası “bonus”un yeni reklamında BKM oyuncularından Ersin’e yer vermesi var.



Gündeme ve kurumların yaptığı anketlere göre belirlenen reklam oyuncusu ve basın danışmanları uzun zamandır tanıdık yüzlere para kazandırmaya devam ediyor. Böylece hem kurum hem kişi kazanç sağlıyor.


Markaya çok iyi oturan ünlü kişilik, yaptığı hatalarla kurumu da etkileyebiliyor. Şuanda Merinos halıların marka yüzü uzun zamandır Sibel Can. Daha önce İbrahim Tatlıses’in yer aldığı reklam ve çalışmalarda, Tatlıses’in adliyelik bir olayı olunca Merinos kendisine başka marka yüzü aramaya başlamıştı. Kısa bir zaman içinde yollarını ayırdıklarını basına bildirmiş ve markasının bu olaydan etkilenmemesi için gerekli açıklamaları yapmıştı. Yapılan kriz iletişimi ile marka etkilenmekten kurtulmuştu.


Uzun zaman birlikte çalıştıkları ünlü kişilikler markaya uzun vadede olumlu sonuçlarda getirmektedir. Reklam ve tanıtım çalışmalarında yer alması markanın renklenmesini ver bilinirliğini arttırmaktadır. Orkid’in marka yüzü olan Nil Karaibrahimgil 2 ay öncesi gibi bir zamanda Bostancı Gösteri Merkesin’de konser vermişti. Orkid kullanıcıları için hediye biletler satış esnasında verilerek, marka yüzü ile tüketicileri buluşturuldu. Konser esnasında reklam Kampanyalarında söylenen şarkılarda seslendirilerek ve sürpriz hediyelerde konser renklendirildi. Hem Nil eğlencesi, hem marka algısı yükseltilerek başarılı bir çalışma gerçekleştirildi "happy girl"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder